Första dagen på jobbet... i detalj ;P

Idag var jag klarat av dagen på caféet.
Jag kom dit kl 8 och fick börja med att göra iordning potatisklyftor och krydda dem och sätta dem i bleck. (plåtar)
Sedan skulle köttet in i ugnen som skulle tinas lite. Jag tog efter ett tag ut köttet för kylning sedan in med potatisen. Och började då med såsen, och jag ville göra svampsås till köttet men då sa han att det är slut på svampsås, jag förstod inte vad han menade men då visade han en burk med pulver som man skulle blanda med vatten och mjölk som jag skulle göra sås av, men då sa han att det fanns ju pepparsås som jjag kunde göra av pulver ist,  men då sa jag att jag faktist kunde göra en egen svampsås utan några pulver, haha. Och jag tycker den blev helt okej faktist med tanke på att dom nästan inte hade några kryddor för sås eftersom de var vana att göra , ja, på sitt sätt:P
Men sen var det smakdags på potatisen och nej den tyckte han var för kryddat tydligen, han brukade ju bara krydda klyftpotatis med salt peppar och vinäger, hm???

Det var väl inte det roligaste att höra på sin fösta dag på jobbet och dessutom att det var en jobbprovningsdag, och sedan skulle köttet skäras och kryddas och jag blev ju lite nervös då eftersom han verkade ju inte gilla kryddade grejor. Så jag var ganska snål med kryddorna. Och så var det dags för såsen att smakas, och då sa han genast, "för lite salt!" (han kunde ju ha sagt det på nått trevligare sätt, typ oj den var god men kanske lite mera salt?) Hehe jag hade inte ens satt i något salt för att jag hade massa soya för att det inte fanns så mkt kryddor och soya är ju rätt salt men okej då.

Så  om jag ska gå efter hur han tyckte min   mat smakde så tycker jag inte mii första dag på jobbet var så speciellt lyckad.

Sedan drog jag vidare till hannis och drack kaffe och snackade, och sydde lite.

Ska även grattulera min kära vän Matilda på sin 23års dag! GRATTIS!!! Hoppas du haft en fin dag!


GRATTIS Matilda!


Ikväll har jag besökt anna, tittat på massa gamla bilder, det var kul!
krams



Kommentarer
Postat av: Matilda

Nä men stackare! Du som gör så god mat! När får du veta om du får fortsätta då? Tack för uppvaktningen :) Puss

2009-05-12 @ 09:13:10
URL: http://malutta.webblogg.se/
Postat av: MARRA bou

hihihi!! du skriver precis som du talar ;) rolig läsning!!!

jag känner till storyn från punkt till pricka!!

2009-05-14 @ 08:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0