Katter katter katter, kan det bli bättre?!

Har ju alltid velat ha en egen hemsida för mina katter, älskar katter över allt annat nästan;)

Men för er som det intresserar så tänkte jag berätta lite om mina katter.

 

Jag har tre underbara katter, 2 st honor som är 4 år, och en hane som är 1,5 år.

Dom är helt underbara, fast dom har sina dåliga sidor också:P

Men dom är smarta och lydiga och speciella på sina sätt.

 

Vi har Issa, den aktiva, tillgivna och charmiga tösen. Inte en lugn stund med henne, om hon inte hittat mammas mysiga täcke förståss.

 

Issa

 

Sen har vi den lata, feta söta Essa (Esmeralda) , underbart söt kisse men en aningen för snabb på gosakerna. haha men rolig och mysig också.

 

 

Essa (hon är inte gravid,haha)

 

Och sist men inte minst min stora bäjbis sylle (Sylvester). Han är så stor och go, väldigt härliga kinder.

Men lite jobbig undertiden han letar honor. Vrålar och har sig.

Han är av rasen brittisk korthår och jag vill gärna hitta en hona till honom innan han kastreras, men det ska ju förståss vara den rätta honan också, inte vilken somhelst:P

Så han får fortsätta skrika bäst han vill.

Det var väl mest en sida om brittisk korthår jag ville skapa men vi får ju inte glömma mina fina töser heller.

Sylle

Men jag kommer väl med en riktig hemsida för honom snart. Jag älskar rasen. Dom är och blir så stora och lugna trevliga inomhus katter. Enormt mysiga och människokära. Man höjer verkligen på ögonbrynen när man ser en britt. OM ni har några frågor eller är intresserad av kattungar från en britt m.m så kommentera gärna, jag svarar gärna på massa frågor!

 

NU får jag väl nöja mig med detta men nu vet ni att jag älkar mina katter så mkt!! PUSS PUSS!!!


Kommentarer
Postat av: malin

Åh så otroligt söta katter!

Men dom borde kanske få någon annan mat eller äta mindre? Det kan ju inte vara nyttigt för dom att se ut sådär.

2009-10-15 @ 02:32:58
Postat av: friday

Tack tack, dom är underbara.



Som du ser så är inte alla 3 feta katter utan bara en av dom, och hon har varit gravid tidigare, så hon la på sig, sedan så kastrerade vi henne och hon vägrar gå ut o är ej så aktiv, vi kör på dietfoder men hon är fortfarande rund. Och jag märkte ditt ord att du skrev "dom" och antar att du menar min britt hane, han är inte alls tjock om man tittar på hans mage, utseendet på en brittisk korthår ska vara sådär bastant i ansiktet.

2009-10-15 @ 12:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0