Lasagne a´la speciale

Jag är ju lite inne på kyckling just nu, och då tänkte jag att jag skulle avancera det hela.

Så jag testade mig fram och det blev en kyckling lasagne.

 

Köp helst lite bättre dyrare lasagne plattor, jag tog spenatplattor.

La dom i vattenbad och oregano, där dom fick ligga i 2 timmar.

Sedan dela kycklingfilé i småbitar, om man vill få det saftigare så kan man rensa flera råa kycklingblubbor.

Sen har jag ju det hemliga receptet till en underbar kyckling lasagne, och där kan jag tyvärr inte säga exakt vad som är i, för jag har nämligen köpt underbara kryddor från kreta, som jag blandat i mina kycklingfiléer.

Men antar att det är lite curry, oregano, timjan,salt peppar, och JA, bara fantasin sätter gränser:)

Förbryn kycklingfiléerna i ugnen ungefär 20 min på 200 grader.

 

Sedan för att få den underbart go, så köper du en pastaostsås från norrmejerier, och varvar det med plattor , kyckling och ostsås, och toppar med parmesanost.

 

UNderbart gott vill jag lova!

 

Det du behöver är då:

3 kycklingfiléer

kryddor från kreta ;)

pastaostsås från norrmejerier

riven parmesanost

spenatlasagne plattor

 

 

Här ser ni hur jag går tillväga:

 

MUMS!

 

Smaklig måltid!

 

De hemliga kryddorna :

 

 


Kommentarer
Postat av: mariabOU

MEEN GUUD SÅ GOTT DET DÄR SÅG UTT!! Hade jag inte dött frida:)? åååhhh jag vill ju se hur ditt hår vart =)=)=)=)

2009-10-15 @ 20:54:20
Postat av: mariabOU

MEEN GUUD SÅ GOTT DET DÄR SÅG UTT!! Hade jag inte dött frida:)? åååhhh jag vill ju se hur ditt hår vart =)=)=)=)

2009-10-15 @ 20:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0