Fridas hemliga och magnifika Kyckling paj :D

Pajdegen:
3dl Mjöl
125g Smör
2msk Vatten


Innehåll:
3 kycklingfiléer (tinade)
1 paket fetaost (välj efter favorit)
2dl Creme fraiche (gärna med örter)
1-2 tomater


Kryddor: Curry. Tandoori, Oregano, Salt och peppar (krydda efter smak)


Sätt ugnen på 200 grader.
Pajdegen börjar man först att förbereda, dela smöret i mindre bitar som du blandar med allt mjöl i en bunke, arbeta ihop degen med fingrarna tills du fått ihop en jämn massa. Häll i vattnet och arbeta snabbt ihop degen. Efter detta lägger du degen i en smord pajform som du sedan fördelar jämt i pajformen, ställ i kylen i 15 min.


Nu kan du förbereda kycklingfileérna som du hackar i mindre bitar och lägger i smord ungsform och sedan kryddar med lite salt och peppar och Tandoori. Sedan in i ugnen för att försteka (ungefär 20 min).




Efter detta kan du förbereda fyllningen. Smula ett paket fetaost i en bunke och skiva i tomaterna, gärna ganska små bitar. Blanda i Creme fraichen och krydda även denna blandning med salt peppar, tandoori, oregano och Curry.



Ta ut kycklingen ur ungnen och ta ur pajformen ur kylen och nagga degen med en gaffel som sedan ska in i ugnen för att förgräddas i ungefär 10 min.



Medans pajen gräddas så blandar du ihop kycklingfiléerna och fyllningen och väntar på att pajen ska bli förgräddad. När 10 minuter har gått så tar du ut pajen och häller på fyllningen. Nu kan du grädda en sista gång för att allt ska få en fin färg och bli varmt. Smaklig måltid!!!







Fridas hemliga och magnifika Kyckling paj






(kan försäkra om att den blir underbart saftig och goooood!!! Detta är ett påhittat recept av mig, jag älskar att improvosera och gå efter mina egna erfarenheter.)




Kommentarer
Postat av: marius

ÅHH FY SÅ GOTT FRIDA; RIKTIGT VAtTNAS JU I MUNNEN =) DEN MÅSTE MAN JU PrOVA GÖRA =)

2009-09-10 @ 19:07:03
Postat av: daniel

hmm kanske jag ska testa baka :)

2009-10-03 @ 07:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0