Guidetur,little venice, och massa jobb

Hej!

NU har det hänt massa saker sen jag skrev sist, vi har bott här i en vecka o stormtrivs, eric är så rolig flatmate, vi bor ju med 3 andra också, alvin dominic o scott, alla är väldigt trevliga men kanske inte så sociala. Men vi har följt med eric på massa grejor, han har guida oss runt hela stan.



Bilden här över är från ett café i en gammal fabrik, där det fanns ett konstmuseum, tate modern museum. Valdigt vacker utsikt, och väldigt intressant att titta på. Var en jättetrevlig dag, men det var även erics kompis nilsons sista dag här i london. Dom båda är ju från brasilien, så han åkte tillbaka dit.

Annars har vi sökt massa massa jobb, allt tar så lång tid här, hah först ska man hitta ett internetcafé och sen skriva ut o sen ska man hitta någon bra gata med massa bra affärer, jag är lite kräsen nu ibörjan men sen får man väl vända sig mot hotell eller restaurang, men just nu vill jag bara jobba i butik.

Det har faktist börja komma lite vårvindar, väldigt varmt vissa dagar, hur skönt som helst, o det är så vacker att gå omkring här när solen skiner, vi bor ju brevid en kanal där det ligger massa gamla båtar och café båtar och turistbåtar, och folk bor även i båtarna, väldigt häftig syn, kanalen kallas, little venice.



Little venice

Mamma och daniel har ju fyllt år i veckan, två stora födelsedagar, 50 och 18! Grattis så jättemkt, hade så gärna velat fira med er, men vi får göra det rejält när vi ses igen till våren. Hoppas att hela familjen kommer och hälsar på, dom kommer få en chock av hur vacker det är här, och man kan ju bara tänka sig hur det ser ut på sommaren!!

I fredags träffade jag joel en snabbis, följde han o sökte jobb men mina cv:n var slut så kunde inte söka mer jobb, men joel gick till någon svin lyxig restaurang och där så skulle han bara presentera sig och lämna cv, men det slutade med en hel intervju! Han trodde inte så mkt på det jobbet eftersom dom ville ha en erfaren men man kan ju alltid hoppas!

Idag hade eric tänkt ta oss på ännu ett museum men då fick han jobba ist, så då kanske man hade tänkt ringa till joel o se vad han ska göra, kanske hälsa på där. Han hittade ju mitt borttappade sim kort, är överlycklig för jag har ju tappat min mobil!! min fina mobil jag dog när jag insåg det men då kom jag på att ja ghade ju mitt svenska simkort, men nä då var det borta också men då hittade joel det hos sig så det känns otroligt skönt.

Snart fyller jag ju år, när man kommit upp i denna ålder så tänker man inte på det så¨mkt, inte så spec, hehe.
24 år snart ojoj!

Nä nu ska jag ta mig en dusch och fixa mig, ha det så bra.

kraaaaam


Kommentarer
Postat av: Maria

hihi :) vad spännande allt måste vara. Jobbigt att man måste gå till internet café, men funkar det att skypa med dig?:) Vilka fina bilder, hade ju säkert DÖTT av att gå omkring där alltså!! Här händer det saker hela tiden, mkt jobb. Så jag hoppas på någon form av lön i januari..har än sålänge bara fått 2000..men ska ju få lite av försäkringskassan också ;) hihih.



ÅHH!! Grattis i förskott 24 åringen!! :) du måste ju få nått av mig sen, kanske svårt att skicka dit. Men då vi ses ;)så få jag ta med.

Hur ska ni fira dagen ;)?

KRAAMI



2010-02-08 @ 14:29:57
Postat av: Hanna

Å va härligt! Jag vill oxå åka till London... Jag och Kaan kanske kommer förbi;)

Kram från oss!

2010-02-08 @ 20:00:23
Postat av: frida

hih jo maria men nuhar eric fixat en srkivare så förhoppningsvis så kan vi låna hans:)

tack tack:D



hanna:Ja man måste bara se london, det går inte att fånge alla uppleverser på bild. kraam

2010-02-09 @ 23:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0